شکست در ازدواج دوم و طلاق مجدد

هر نوع ازدواجی چه اول باشد چه دوم یا سوم چالش هایی دارد. اگر در ازدواج اول دچار مشکل شدید و به هر دلیلی طلاق گرفتید برای انتخاب ازدواج دوم باید محتاط تر باشید؛ زیرا ازدواج دوم مخاطرات و چالش های بیشتری نسبت به ازدواج اول دارد و می تواند شانس شکست در ازدواج مجدد هم افزایش دهد. بنابراین باید با آمادگی کامل وارد رابطه ای جدید شوید و تمام جوانب و ارزشیابی های لازم برای ازدواج دوم را در نظر بگیرید. در این راه حتما با یک راهنما مشورت کنید تا بتوانید مشکلات و جنبه های مختلف زندگی دوم را بشناسید. برای اطلاعات بیشتر در مورد ازدواج های دوم یا مجدد می توانید با مشاوران برجسته کلینیک روژمان در ارتباط باشید.

دلایل شکست در ازدواج دوم

دلایل شکست ازدواج دوم

مدتی است که نرخ طلاق در کشور برای ازدواج اول حدود 50 درصد بوده است. این یک فاجعه ملی است. این آمار هم چنین به این معنی است که بسیاری از افراد ازدواج های مجددی دارند. عقل سلیم نشان می‌ دهد که فردی که دوباره ازدواج می‌ کند، مسن‌ تر، عاقل‌ تر و بالغ‌ تر است، از اشتباهات خود درس گرفته است و بهتر می‌ داند که از یک شریک زندگی چه می‌ خواهد و چه نیازی دارد. بنابراین، انتظار می رود که نرخ طلاق برای ازدواج دوم به میزان قابل توجهی کمتر از نرخ ازدواج اول باشد. علیرغم انتظارات عقل سلیم ما، طبق داده های جمعیت شناختی، نرخ طلاق برای ازدواج های بعدی، در واقع، به طور قابل توجهی بالاتر از ازدواج های اول است، حدود 65 درصد یعنی تقریباً دو نفر از سه نفر! اما واقعا دلیل شکست ازدواج دوم چیست؟

اگر نمی دانید پیش از ازدواج دوم چه باید کرد، مطالعه ی این مقاله از روژمان را به شما توصیه می کنیم زیرا اگر ازدواج اولتان با شکست روبه رو شده، بهترین کار این است که پیش از شروع یک زندگی مشترک جدید، همه ی جوانب را بسنجید و اشکالات ازدواج قبلی را در دومین ازدواجتان تکرار نکنید.

1. پول، رابطه جنسی و همسر

سه موضوع بزرگ پول، رابطه ی جنسی و همسر، مشکلات اولیه ای هستند که اکثر ازدواج های اول را آزار می دهند. همین مسائل بر ازدواج‌ های بعدی نیز تأثیر می‌ گذارد، حتی ممکن است فاجعه بار تر از ازدواج اول هم باشد. مشکل پول در ازدواج دوم به دلیل نفقه فرزند و پرداخت نفقه همسر دردسرساز تر می شود. ازدواج دوم زمانی که زن دوم پولی ندارد است و شوهر مجبور است برای همسر اول چک جهت مهریه بفرستد، فشار را احساس می کند.

مسئله جنسی در ازدواج‌ های دوم نیز بحث برانگیز می‌ شود، اگر بدون هیچ دلیل دیگری، یک یا هر دو طرف قبلاً در یک رابطه متعهدانه بوده‌ اند احتمالاً سؤالات و مقایسه های ناراحت کننده ای برای آن ها ایجاد می شود.

وضعیت زن و شوهر به ویژه در ازدواج‌ های بعدی سخت‌ تر می‌ شود، به‌ ویژه زمانی که هر دو طرف یک فرزند را وارد رابطه جدید می‌ کنند. والدین شوهر، والدین زن، والدین سابق شوهر و والدین سابق زن وجود خواهند داشت. برای مناسبت‌ ها به خانه چه کسی می روید و کدام والدین همسرتان شما را می پذیرند؟ از نظر آماری، دو نفر از این زوج‌ های زن و شوهر می‌ توانند طلاق بگیرند تا بتواند خانواده جدید دیگری به این زوج جدید اضافه کند. اگر یکی از شرکا برای بار سوم ازدواج می کند و از دو همسر قبلی صاحب فرزند می شود، جابجایی فرزندان و قبول مسئولیت آن ها به مراتب سخت و بیشتر می شود.

2. کودکان

بچه ها اکثر اوقات پدر و مادر را در ازدواج های ضعیفی که با هم دارند به مدت طولانی تری کنار یک دیگر حفظ می کنند. در حالی که فرزندان به طور طبیعی در ازدواج اول از عوامل نزدیکی پدر و مادر و ماندن کنار همسران هستند، فرزندان ناتنی و به طور کلی فرزندان در ازدواج دوم، اغلب عوامل تفرقه افکن در ازدواج های بعدی هستند. بسیاری از والدین با مدیریت فرزندان طبیعی خود مشکل دارند. تقریباً همه والدین ناتنی از برخورد با فرزندان ناتنی خود ناامید هستند. یک مشکل عمده در خانواده‌ های ترکیبی این است که شرکای یک دیگر در رابطه با مدیریت فرزندان طبیعی مربوط به خود از یک دیگر حمایت نمی‌ کنند.

همسران سابق

3. همسران سابق

برخی از همسران سابق از این که می بینند شریک زندگی قبلی خود وارد یک رابطه جدید می شوند خوشحال هستند، به خصوص اگر منجر به درخواست های قانونی کمتر یا کاهش نفقه و نفقه فرزند شود. با این حال، برخی از همسران سابق، به‌ ویژه اگر اختلالی در شخصیت داشته باشند، وقتی همسر قبلیشان رابطه‌ ای جدید پیدا می‌ کند، عصبانی می‌ شوند و ممکن است تلاش کنند آن را خراب کنند. برخی از همسران سابق که عصبانی هستند مدت ها پس از قطعی شدن طلاق هم چنان به دلایل مختلف همسر سابق خود را به دادگاه باز می گردانند. یکی دیگر از ترفند های غم انگیز، اما متأسفانه رایج، این است که از کودک برای کنترل همسر سابق خود استفاده می کنند. این باعث بدتر شدن مشکلی که در مورد عنوان کودکان در بالاتر توضیح دادیم، می شود.

عجله کردن برای ورود به رابطه جدید

4. عجله کردن برای ورود به رابطه جدید

وقتی توسط کسی که زمانی دوستش داشتید طرد شدید یا تصمیم به پایان دادن به یک رابطه متعهدانه گرفتید، خواستگار احتمالی دیگری کاملا توجه شما را جلب خواهد کرد. گزارش ها نشان می دهد که بسیاری از افراد جدا شده قبل از خشک شدن جوهر حکم طلاق بلافاصله وارد یک رابطه جدید می شوند. درست است که افراد دوست دارند جفت باشند و تعداد قابل توجهی از افراد عمدا وارد یک رابطه جدید می شوند تا وسیله ای برای رهایی از یک ازدواج ناکامل باشند. عجله کردن از یک رابطه به رابطه دیگر کاری اشتباه است و زمانی را برای کشف کامل رابطه جدید قبل از متعهد شدن احساسی برای افراد فراهم نمی کند. هنگامی که شیفتگی و آن حرارت شعله عشق از بین می رود، رابطه جدید ممکن است دچار مشکل شود.

سخن آخر

وقتی ازدواج به پایان می رسد، ما تمایل داریم تمام تقصیرها را به گردن همسر سابق خود بیاندازیم و به ندرت نقش خود را در آن رابطه شکست خورده در نظر می گیریم. بنابراین، ما متعاقباً ناخودآگاه به دنبال شریک دیگری می گردیم که اساساً احساساتی مشابه همسر سابق خود داشته باشد. همین باعث می شود که رابطه بعدی در خطر بیفتد. توصیه می شود اگر به هر دلیلی رابطه متعهدانه‌ ای را ترک کرده‌ اید، قبل از این که وارد یک رابطه جدید دیگری شوید، باید حداقل نه ماه گفتگو و مشورت با یک مشاور داشته باشید. کلینیک روژمان به همین منظور در زمینه ازدواج مشاوران کارآمدی را گرد هم آورده است تا از هر نظر راهنما و یاری دهنده شما باشند. برای تعیین وقت مشاوره میتوانید از طریق نوبت گیری آنلاین و یا تماس با کلینیک اقدام نمایید.

 

منبع:

عوامل شکست در ازدواج های مجدد

findapsychologist

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *