پیش از ازدواج دوم چه باید کرد؟

ازدواج دوم می تواند چالش ها و خصوصیات خاص خود را داشته باشد. اما مهم ترین نکته این است که بتوان با موفقیت آن را پیش برد. در ازدواج دوم شما یکبار تجربه ازدواج قبل را کسب کرده اید و بهتر می دانید که خواسته‌تان از زندگی و همسر آینده شما چیست. بهترین راه این است که نکاتی را که در زیر آورده شده است بررسی کنید و همچنین از یک مشاور و همراه که در این راه تجربه های زیادی دارد کمک بگیرید. شما برای داشتن رابطه ای موفق می‌ توانید با مشاوران و متخصصان کلینیک روژمان در این زمینه مشورت کنید و بهترین گزینه و راه حل را برای بهبود روابط خود برگزینید.

پیش از ازدواج دوم چه باید کرد؟

پیش از ازدواج دوم چه کنیم؟

بنا به دلایلی ازدواج اول شما به نتیجه نرسید. قبل از این که بار دوم یا سومی را در برای ازدواج مجدد در نظر بگیرید، چند نکته مهمی را که در زیر آورده شده است را بررسی کنید.

1. مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید.

شما وجه مشترک همه روابط خود چه خوشبختی و چه شکست هستید. شما می توانید یک شریک جدید انتخاب کنید، اما هر مشکلی که در شکست ازدواج اول شما نقش داشته است، احتمالاً در ازدواج دوم (یا سوم) شما نیز مشکل ساز خواهد بود مگر این که آنها را حل کنید. مطمئن شوید که واقعاً دلیل انتخاب‌ هایی را که در ازدواج اول انجام داده‌ اید کشف کرده‌ اید و در مسئولیت کارهایی که انجام داده‌ اید نترس باشید. خبر خوب این است که با مسئولیت پذیری برای اشتباهات خود، می توانید به راحت مشکلات خود را کاهش دهید.

2. سعی کنید فرد خوبی باشید نه یک شخص کامل. 

خبر خوب در مورد ازدواج دوم و سوم این است که شما واقعاً این فرصت را دارید که آن را به درستی انجام دهید یا حداقل درست تر از بار اول باشد. شما در ازدواج اولتان چیزهای زیادی در مورد نقاط قوت، نقاط ضعف و اینکه چه چیزی برای شما مفید یا مضر است آموخته اید. ازدواج دوم (و سوم) به شما این امکان را می دهد که همه چیزهایی را که آموخته اید در نظر بگیرید و از آن برای انتخاب شریکی که مناسب تر است استفاده کنید. اما هیچ ازدواجی و هیچ شخصی کامل نخواهد بود.

بنابراین به ازدواج به عنوان یک تمرین نگاه کنید، به عشق به عنوان کاری فکر کنید که انجام می دهید نه چیزی که احساس می کنید. همچنین رابطه شما همان باشگاهی است که می توانید هر روز برای ورزش کردن به آنجا بروید. این فرآیند می‌ تواند دردناک و گاهی حتی خسته‌ کننده باشد؛ اما شما فقط می‌ توانید از چیزی که در آن قرار می گیرید با موفقیت و سربلندی بیرون آیید.

کودکان یک معامله بسیار بزرگ هستند

3.  کودکان یک معامله بسیار بزرگ هستند.

هیچ چیز مثل درگیری بر سر بچه ها ازدواج دوم یا سوم را سخت نمی کند. فرزندش را نخواهم پذیرفت، باید فرزندم را بپذیرد! انتظار نداشته باشید که شما و شریک زندگیتان همیشه یا حتی بیشتر اوقات با هم کنار بیایید. بدانید که فرزندان همسر جدیدتان به احتمال زیاد سیستم خانواده قدیمی خود را به این سیستم جدید ترجیح می دهند به هر حال، آنها عاشق شخص جدیدی به عنوان والدین خود نیستند. مقاله ی ازدواج دوم و فرزندان میتواند در این زمینه اطلاعات خیلی خوبی در اختیارتان قرار دهد.

همچنین می‌ توانید با کمک به کودکان در درک این موضوع که هیچ چیز در زندگی دائمی نیست، یک رویکرد معنوی را در پیش بگیرید، این درسی است که همه ما دیر یا زود یاد می‌ گیریم. به آنها بگویید که درک می کنید طلاق برایشان دشوار است. با مبارزات و نظرات آنها دلسوز باشید و دید آنها را نسبت به شخص جدید بهبود ببخشید. این گونه فرزندان دو خانواده بیشتر با هم کنار می آیند و پذیرش بیشتری دارند.

4. به یاد داشته باشید، ازدواج دوم مانند یک ادغام است. 

اگر ازدواج اول مانند شروع یک تجارت از صفر است، ازدواج دوم مانند ادغام دو شرکتی است که دارایی ها، بدهی ها و سیاست های منابع انسانی هستند. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که همسر آینده خود و فرزندانش، مدام مطیع شما باشند به همین دلیل، ازدواج دوم یا سوم به مراتب چالش برانگیزتر است! هیچ کسی در تمام مواقع، یا حتی در بیشتر مواقع، مطیع هدف های خود نخواهد بود چه برسد به شما.

شما باید ازدواج دوم را طوری در نظر بگیرید که سعی کنید مثل یک شرکت تمام دارایی ها و اهداف خود را مشترک بدانید و برد و پیشرفت شریکتان را برد و پیشرفت خود بدانید. اگر با کسی ازدواج می‌ کنید که این طور به یک رابطه نگاه نمی‌ کند، قبل از ازدواج با او خیلی خوب فکر کنید.

5. وقت خود را صرف شناختن یک دیگر کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از طلاق تن ندادن به ازدواج های سمی است. شما صرفا نباید فقط به خاطر بالا رفتن سن یا مشکلات مالی و غیره ازدواج کنید‌. ازدواج نیاز به شناخت بیشتر فرد دارد. بهترین گزینه این است که اوقات زیادی را با هم بگذرانید تا با اخلاق یک دیگر آشنا شوید. درباره مشکلات با هم گفتگو کنید و هیچ پروایی نداشته باشید.

6. رابطه ‌ای ایجاد کنید که در آن هر دوی شما برای یکدیگر وقت داشته باشید.

6. رابطه ‌ای ایجاد کنید که در آن هر دوی شما برای یکدیگر وقت داشته باشید.

ازدواج‌ های موفق یک راز ساده دارند، آن ‌ها فعالانه عاشق هم هستند. آنها تصور نمی کنند که عشق فقط به این دلیل که عاشق شده اند به وجود آمده است و دیگر تمام شده است. آنها همسران خود را به صورت روزانه در اولویت قرار می دهند. تحقیقات نشان داده است که زوج‌ های شاد در مقایسه با زوج‌ های ناراضی که خیلی کمتر وقت می ‌گذرانند، به طور متوسط روزانه 30 دقیقه وقت بدون وقفه با همسرشان صحبت می‌ کنند. سعی کنید با یکدیگر صحبت کنید، اگر نمی توانید سکوت و کم حرفی شریک زندگیتان را بپذیرید این موضوع را حتما با او مطرح کنید و سعی کنید برای ازدواج تجدید نظر کنید.

سخن آخر

هر ازدواجی چه ازدواج اول و چه ازدواج دوم نیازمند تحقیقات و بررسی های زیادی است. ازدواج دوم ریسک بیشتری دارد و بهتر است یک راهنما یا مشاور در این زمینه به افرادی که می خواهند ازدواج مجدد داشته باشند کمک کند. قبل از تصمیم جدی برای ازدواج باید وقت زیادی را صرف شناخت خود، شریک زندگی و اشتباهات ازدواج قبلی و مسائل مختلف کنید. کلینیک روژمان با گردآوری متخصصان و مشاوران باتجربه و کارآمد در زمینه ازدواج، مشاوره پیش از ازدواج به شما در راهنمایی انتخاب های درست و موفقیت آمیز کمک می کند‌. شما می توانید هر گونه مسائل شخصی یا عاطفی را با مشاوران این مجموعه در میان گذاشته و از راهنمایی های درست آنها بهره مند شوید. برای تعیین وقت مشاوره می توانید از طریق نوبت گیری آنلاین و یا تماس با کلینیک اقدام کنید.

به صفحه ی روژمان در اینستاگرام سر بزنید.

منابع:

• پیش از ازدواج مجدد چه کنیم؟

today

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *