درمان موثر و مفید اختلالات خواب با کمک نوروفیدبک

دانشمندانی که در حال بررسی نوروفیدبک و اختلالات خواب هستند، عمدتاً بر نقش آن در مبارزه با بی خوابی تمرکز کرده اند. مطالعات نشان می دهد که نوروفیدبک مدت زمان به خواب رفتن را کاهش می دهد و کیفیت خواب را بهبود می بخشد. این امر به ویژه در مورد بیماران مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی یا ADHD صادق است، و بهبود خواب ظاهراً منجر به کاهش متناظر در بی توجهی رایج در افراد مبتلا به ADHD می شود.

آیا نوروفیدبک درمانی می تواند به بی خوابی کمک کند؟ درمان نوروفیدبک روشی موثر برای کاهش و رفع بی خوابی و سایر اختلالات خواب است. فعالیت امواج مخرب مغز به روشی 100٪ ایمن و غیر تهاجمی تغییر خواهد کرد. علاوه بر این، هیچ خطری برای عوارض جانبی وجود ندارد و مزایای پیروی از درمان نوروفیدبک طولانی مدت نشان داده شده است. تمرکز درمان نوروفیدبک بر حل علت اصلی اختلال خواب به جای سرکوب علائم است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نوروفیدبک بر روی اختلال خواب می توانید به مشاوران کلینیک روژمان مراجعه نمایید.

چگونه نوروفیدبک در برابر بی خوابی و سایر اختلالات خواب کمک می کند

چگونه نوروفیدبک در برابر بی خوابی و سایر اختلالات خواب کمک می کند

با نظارت بر افراد مبتلا به بی خوابی و سایر اختلالات خواب، الگوهای فعالیت مغزی مخرب و متفاوت را کشف کردیم. نوروفیدبک بر نواحی مغزی که رفتار خواب را تنظیم می کنند، تأثیر می گذارد. از طریق درمان نوروفیدبک، بسیاری از افراد می توانند الگوهای فعالیت مغزی سالم تری را اتخاذ کنند که به نوبه خود کیفیت خواب را افزایش می دهد. بسیاری از افرادی که درمان نوروفیدبک را دریافت می کنند، کیفیت خوابشان بهبود یافته است. اگر علیرغم تلاش‌ های متعدد، سال‌ ها بدون هیچ بهبودی از اختلالات خواب رنج می‌ برید، این می‌ تواند یک تصمیم تغییر دهنده زندگی باشد. با بازگرداندن کیفیت خواب، انرژی، تمرکز و سلامت کلی خود را به دست آورید.

چرا خواب این قدر مهم است؟

خواب با کیفیت برای سلامت جسمی و روانی ما بسیار مهم است. از بهبود رگ های خونی و قلب حمایت می کند. در سطح مغز، سلول های سمی را که در طول روز می سازیم کاهش می دهد و عملکرد حافظه ما را بهبود می بخشد. متأسفانه بسیاری از افراد از اختلالات خواب رنج می برند و آن ها را در معرض خطر بیشتری برای بیماری های جسمی و محرومیت های روحی قرار می دهد. برای شناخت بهتر اختلال خواب این مقاله از روژمان را بخوانید.

برخی از شایع ترین اختلالات خواب کدامند؟

برخی از شایع ترین اختلالات خواب کدامند؟

بی خوابی مشکل به خواب رفتن یا خواب ماندن است.

بی خوابی یکی از شایع ترین اختلالات خواب است که افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. اکثر مردم دوره هایی را در زندگی خود تجربه کرده اند که با بی خوابی حاد دست و پنجه نرم می کنند. زمانی که یک مشکل کوتاه مدت چند شبانه یا چند هفته ای باشد به آن بی خوابی حاد می گوییم. وقتی این مشکل حداقل سه شب در هفته به مدت بیش از سه ماه وجود داشته باشد، به بی خوابی مزمن تبدیل می شود.

آپنه انسدادی خواب یکی دیگر از اختلالات رایج خواب است که به دلیل گلوی باریک و شل ایجاد می شود. هوا در هنگام تنفس نمی تواند آزادانه جریان یابد و باعث می شود که فرد چندین بار در شب بیدار شود و قبل از اینکه دوباره به خواب برود تقریباً غیر قابل توجه است. این چرخه چندین بار در شب اتفاق می افتد. در طول روز افرادی که از این اختلال رنج می برند احساس خستگی می کنند. آپنه خواب اغلب با خروپف بیش از حد همراه است، یکی دیگر از اختلالات خواب است که باعث اختلال خواب هم برای شما و هم برای همسرتان می شود.

اختلال رفتاری حرکت سریع چشم (REM) باعث می شود که فرد در مرحله خواب REM به صورت فیزیکی رویاهای خود را اجرا کند. این می تواند با حرکات کنترل نشده و گاهی اوقات خشن هم به خودتان و هم به شریک زندگیتان آسیب برساند.

موارد فوق تنها تعدادی از شایع ترین اختلالات خواب هستند. برخی از این اختلالات ماهیت فیزیکی دارند. برخی دیگر به دلیل استرس هستند. نشان داده شده است که نوروفیدبک درمانی به کاهش علائم کمک می کند.

نوروفیدبک تراپی چیست؟

درمان نوروفیدبک از حسگرهای EEG برای ثبت امواج مغزی در زمان واقعی استفاده می کند. امواج مغزی تکانه های الکتریکی هستند که از یک سلول به سلول دیگر برای برقراری ارتباط بین آن ها حرکت می کنند. این تصاویر برای خودآموزی مغز افراد استفاده می شود. هنگامی که مغز شما فعالیت ترجیحی را نشان می دهد، فرد نوروفیدبک مثبت دریافت می کند، در حالی که به سادگی فیلم تماشا می کند یا به موسیقی گوش می دهد. همانند ماهیچه های بدن، شما به طور منظم مغز خود را برای رسیدن به وضعیت مطلوب تمرین خواهید داد. مغز شما در رسیدن به وضعیت دلخواه و ماندن در آن مهارت بیشتری پیدا می‌ کند، بدون این که به سمت فعالیت‌ های مغزی ناخواسته سوق پیدا کند. مقاله ی بیوفیدبک از روژمان را بخوانید.

نوروفیدبک درمانی برای بی خوابی و سایر اختلالات خواب

نوروفیدبک درمانی برای بی خوابی و سایر اختلالات خواب

تحقیقات فزاینده ای در دهه گذشته از اثرات مثبت درمان نوروفیدبک بر بی خوابی و سایر اختلالات خواب حمایت می کند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که تاخیر فاز شبانه روزی نقش اصلی در شروع بی خوابی دارد. محققان افزایش تراکم دوکی خواب را نشان دادند که منجر به عادی سازی بی خوابی پس از دریافت درمان نوروفیدبک شد.

مقاله ی درمان وسواس با نوروفیدبک از روژمان را بخوانید.

سخن آخردرمان نوروفیدبک یک درمان ایمن و موثر برای بی خوابی و سایر اختلالات خواب مرتبط با استرس است. در درمان نوروفیدبک از داروها برای کاهش علائم استفاده نمی شود. این درمان با تحقیقات موثر نشان داده شده است و اغلب علائمی را که افراد هر شب با آن دست و پنجه نرم می کنند برای همیشه کاهش می دهد. اگر می‌ خواهید بدانید که آیا درمان نوروفیدبک می‌ تواند به شما کمک کند خواب بهتری داشته باشید، می توانید با مشاوران و متخصصان کلینیک روژمانارتباط برقرار کنید و زمانی را برای مشاوره حضوری تنظیم نمایید. جهت تعیین وقت مشاوره می توانید از دو طریق نوبت گیری آنلاین و یا تماس با کلینیک اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *