نیازهای مردان در رابطه چه هستند؟

انواع تحقیقات نشان می‌ دهد که مردان و زنان از نظر خواسته‌ ها و نیازهایشان در روابط تفاوت چندانی با هم ندارند. البته شاید تفاوت هایی وجود داشته باشد، اما علم راهی برای کشف و اندازه گیری میزان علایق آن ها پیدا نکرده است. کارشناسانی که درباره این موضوع صحبت می‌ کنند تایید می‌ کنند که تفاوت‌ های مردان و زنان در روابط هم چنان پابرجا است و برای پر کردن شکاف بین زن و مرد لازم است و به زنان کمک می‌ کنند بفهمند مردان در روابط چه می‌ خواهند و چه نیازی دارند.

در حالی که نیازهای یک مرد در رابطه بسیار متفاوت تر از زن است، اما دستورالعمل های کلی برای دانستن نیازهای مرد در یک رابطه وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا می‌ شویم. برای مشاوره‌ های فردی یا مشاوره های زناشویی می توانید ازراهنمایی های متخصصان با تجربه کلینیک روژمان بهره گیرید. مشاوران برجسته در این زمینه شما را از نیازهای زناشویی آگاه می سازند تا رضایت بیشتری از زندگی مشترک خود داشته باشید.

نیازهای مردان در رابطه

نیازهای مردان در رابطه

نیازهای مردان در روابط با زنان بسته به وضعیت رابطه آن ها متفاوت است. برخی از دستورالعمل های کلی وجود دارد که می تواند برای هر وضعیت رابطه، از قرار ملاقات تا ازدواج، اعمال شود.

مردان به رابطه جنسی عالی نیاز دارند

رابطه جنسی در صدر فهرست نیازهای زوجین قرار می گیرد و مشخص می کند که مردان در یک رابطه به چه چیزی نیاز دارند. مردان نه تنها به رابطه جنسی نیاز دارند، بلکه به رابطه جنسی خوب و راضی کننده نیاز دارند، نه رابطه جنسی که از روی تعهد یا احساس گناه انجام می شود. رابطه جنسی از نظر سلامت جسمی، عاطفی و روحی مرد جزء جدایی ناپذیر اوست. از نظر فیزیکی، مردان نیاز بیولوژیکی به آزادسازی جنسی دارند.

از نظر عاطفی، مردان نیز مانند زنان می خواهند نسبت به شریک زندگی خود احساس مطلوبیت و عاشقانه داشته باشند. از نظر روحی، در یک رابطه، زن و مرد باید ارتباط خود را با یک دیگر کشف کنند. بسیاری از اوقات، نیازهای زنان و مردان در میل جنسی به دلیل شرایط زندگی روزمره متفاوت هستند. زنان بر تشکیل خانواده و ایجاد تعادل در حرفه متمرکز می‌ شوند و اغلب اوقات، رابطه جنسی می‌ تواند در ردیف عقب‌ تری نسبت به سایر تعهدات زندگی قرار گیرد. زوجین باید بتوانند در بیان خواسته های جنسیشان صادق باشند تا هر دو بتوانند از بودن در رابطه لذت ببرند.

مشکلات در رابطه زمانی به وجود می‌ آیند که زنان این جنبه از یک رابطه را به عنوان یک نیاز و هم چنین به عنوان یک میل به رسمیت نمی‌ شناسند.
اگر شما زنی هستید که احساس می‌ کنید تمایل همسرتان برای رابطه جنسی شما را اذیت می کند باید بررسی کنید که چرا به رابطه جنسی با چنین دیدگاه تحقیر آمیزی نگاه می‌ کنید. بهتر است بدانید که رابطه جنسی سالم و مفید یک بخشی طبیعی و ضروری از رابطه بین یک مرد و یک زن است.

مردان به محبت نیاز دارند

اغلب تصور می شود که مردان به نوازش یا سایر علائم فیزیکی محبت آمیز نیازی ندارند. با این حال، یک مطالعه اخیرا نشان داد که مردان نیز به اندازه زنان به محبت نیاز دارند. محققان متوجه شدند که مردان در روابطی که شریک زندگی آن ها مهربان هستند، رضایت بیشتری دارند.

مردان به فضای شخصی نیاز دارند

هر فردی که به دنبال یک رابطه سالم است، هر از گاهی به فضای شخصی خود نیاز دارد. مردها فرقی با هم ندارند گاهی اوقات، آن ها به زمان کمی برای خود نیاز دارند. ایجاد مرزهای شخصی سالم جزء کلیدی هر رابطه سالم است.

مردان باید زن خود را راضی کنند

مردان زمانی احساس شادی می کنند که بتوانند همسر خود را خوشحال کنند. این به دادن و گرفتن حس و علاقه متقابل در رابطه مربوط می شود. وقتی زن و مرد در رابطه حداقل سعی می کنند یکدیگر را خوشحال کنند، این به تبادل عشق و توجهی که به یک دیگر نشان می دهند کمک زیادی می کند.
مردانی که این نیاز را احساس می کنند، اغلب افرادی هستند که از نظر ذهنی و عاطفی به دنبال ایجاد و حفظ یک رابطه طولانی مدت هستند و برای تشویق موفقیت رابطه، رفتارهای سالمی را انجام می دهند. ویژگی های یک ازدواج سالم را در این مقاله از روژمان بخوانید.

مردان باید درک شوند

باز هم، این برای زنان نیز صدق می کند. با این حال، زنان باید درک کنند که انتظارات مردان، بر اساس نیازهای عاطفی آن ها، با انتظارات زنان در روابط متفاوت است. یک مرد دوست دارد بداند که می‌ توانید به او اعتماد کنید و به او تکیه کنید، از او قدردانی می‌ کنید، به او احترام می‌ گذارید، از کارهایی که انجام می‌ دهد حمایت می‌ کنید و او را تأیید کرده و در کنارش هستید.

مردان به احترام نیاز دارند

برای یک مرد محترم بودن به این معنی است که شما به توانایی‌ های او ایمان دارید. احترام بخش جدایی ناپذیر از ارزش شخصی یک مرد است و شامل این می شود که به او بگویید و نشان دهید که فکر می کنید باهوش و شایسته است. به خاطر داشته باشید که ملاحظه حال آن ها را کردن از نظر یک مرد با احترام یکسان نیست.

مردان به تحسین کردن نیاز دارند

اگر چه مردان در ظاهر نشان نمی دهند اما در باطن نیاز دارند که از آن ها تشویق و تمجید به عمل آید. تأیید و تمجید خاص از طرف یک عاشق به مردان احساس امنیت و اطمینان در رابطه خود و همچنین در خارج از رابطه می دهد. شنیدن یک متشکرم ساده به طور منظم برای کار های کوچک می تواند کمک زیادی به ایجاد احساس خوب در مرد نسبت به خود و رابطه شما کند.

مردان به امنیت عاطفی نیاز دارند

به دلیل محدودیت های اجتماعی، مردان اغلب مکان های راحت و امن زیادی ندارند تا بتوانند احساسات خود را ابراز کنند. شما با عنوان همسر نقطه امن مردتان هستید و او باید بداند که وقتی آماده است که با شما صحبت کند، شما او را درک خواهید کرد. او باید بداند که می تواند احساسات خود را با شما بدون ترس از قضاوت یا تمسخر به اشتراک بگذارد.

نیازهای مردان در ازدواج

نیازهای مردان در ازدواج

وقتی ازدواج‌ ها با شکست مواجه می‌ شوند، به این دلیل است که زوج‌ ها مانند زمانی که برای اولین بار یک دیگر را ملاقات کردند، احساس رضایت نمی‌ کنند. راه دستیابی به این هدف، برآوردن نیازهای عاطفی یکدیگر است. با این حال، نیازهای عاطفی مردان با زنان متفاوت است.

مقاله ی نیازهای زنان در رابطه از روژمان را بخوانید.

سخن آخر

در حالی که درک مردان و زنان از نیازهای روابطشان می تواند متفاوت باشد، مهم است که به خاطر داشته باشید که اینها دستورالعمل های کلی هستند و برای هر کسی متفاوت است و شامل هر شخص نمی شود. ممکن است این موارد برای هر مرد یا زوجی صدق نکند. ایده این است که این دستورالعمل ها را در نظر بگیرید و از آن ها به عنوان ابزاری برای کشف نیازهای همسر خود استفاده کنید، همچنین بدانید که نیازهای مرد شما چیست و چگونه آن ها با نیازهای شما یکسان یا متفاوت هستند. برای شناخت بیشتر شخصیت خود و مشکلات زناشویی می توانید از مشاوران و متخصصان کلینیک روژمان در این زمینه کمک بگیرید.

 

منابع:

• نیازهای مردان در روابط چیست؟

dating

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *