ویژگی های زوج های موفق چیست؟

اگر خود و همسرتان را زوج خوشبخت می‌دانید، این یکی از ویژگی‌هایی است که نشان می‌دهد ازدواج شما موفق بوده است. همه ما می دانیم که حفظ روابط، به ویژه ازدواج، چقدر دشوار است و یکی از راه های انتخاب همسر مشاوره پیش از ازدواج است. این کار مستلزم کار سخت و سازش است. اینکه بتوانید یک ازدواج موفق را حتی پس از مشکلاتی که شما را با آن همراه می‌کند حفظ کنید، ستودنی است. برای داشتن زندگی موفق با همسرتان و بهبود روابط می‌توانید با مشاوران برتر کلینیک روژمان قرار ملاقات بگذارید و روابط و زندگی خود را بهبود ببخشید. در این مقاله به ویژگی زوج هایی که به خوبی با یکدیگر ارتباط دارند می پردازیم.

ویژگی روابط ناسالم را در این مقاله از روژمان بخوانید.

 

ویژگی زوج‌های موفق

زوج موفق

ویژگی های یک ازدواج موفق چیست؟

طبق یک مطالعه UCLA، زوج‌هایی که موافقت می‌کنند کارهای خانه را به اشتراک بگذارند، احتمالاً در روابط خود شادتر هستند. ویژگی زوج‌های موفق به شرح زیر آورده شده است:

1. می‌نشینند و با هم مسائل را حل می‌کنند.
همه زوج های متاهل مشاجره و سوء تفاهم دارند. یکی از ویژگی های یک ازدواج موفق، حفظ جریان ارتباط باز بین آن دو است. زوج‌هایی که کنار هم می‌نشینند و به جای اینکه بگذارند اوضاع پیچیده‌تر شود، مسائل خود را حل می‌کنند در ازدواجشان شادتر خواهند بود.
گفتگوهای سالم و گوش دادن به نظرات یکدیگر یکی از ویژگی های یک ازدواج موفق است.

2. از یکدیگر حمایت می‌کنند.
زوج‌های متاهل می‌توانند اهداف حرفه ای متفاوتی داشته باشند. آنها ممکن است به یک پیشینه حرفه ای تعلق نداشته باشند و همچنین ممکن است یکی از آنها دانش زیادی در مورد نوع کاری که همسرش انجام می دهد نداشته باشد. آنچه مهم است این است که هر دو تا چه حد از اهداف یکدیگر حمایت می کنند و در عوض یکدیگر را بالا می‌برند. زوج‌ها در یک ازدواج موفق به یکدیگر انگیزه می‌دهند و با هم برای دستیابی به اهداف دیگری همکاری می‌کنند.

3. آنها می‌دانند که در آینده چه می‌خواهند.
زوج‌هایی که در یک ازدواج سالم و موفق هستند، دید واضحی نسبت به جایی که خود را در آینده می‌بینند دارند. آنها در مورد آینده مشترک خود بحث می‌کنند و تصویر روشنی از نحوه گذراندن زندگی مشترک خود دارند. این نیز نتیجه ارتباط روشن است. تصمیم گیری در مورد آینده مشترک نشانه یک ازدواج سالم است.

4. یک پایه قوی برای اعتماد وجود دارد.
اعتماد پایه و اساس هر رابطه است. ازدواج هایی که بر ستون های اعتماد بنا شده‌اند، بسیار سخت متزلزل می‌شوند. وقتی هر دو زن و شوهر به یکدیگر اعتماد دارند، به طور خودکار بین آن دو احساس تفاهم ایجاد می‌شود. این منجر به سوء تفاهم ها و دعواهای کمتری می شود. وقتی هر دو به یکدیگر اعتماد دارید، تمایل دارید بیشتر با یکدیگر به اشتراک بگذارید و این شما را حتی بیشتر به هم نزدیک می‌کند.

5. آنها ابتدا بهترین دوستان هستند.
بهترین دوست یکدیگر بودن یکی از ویژگی های ازدواج است. تنها زمانی که هر دوی شما بهترین دوستان هستید و به یکدیگر اعتماد دارید، می‌توانید خودتان باشید. در ازدواج، همسرانی که بهترین دوستان هستند به یکدیگر تکیه می‌کنند و تقریباً همه چیز را به اشتراک می‌گذارند. آنها عمیق‌ ترین و تاریک ترین ترسها و همچنین شادترین لحظات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. آیا آنها خوشبخت ترین زوج های متاهل نیستند؟

6. آنها برای یکدیگر سازش می‌کنند.
یکی از ویژگی‌های اصلی ازدواج، سازش است. در یک ازدواج موفق، هر دو همسر یکدیگر را اولویت خود قرار می‌دهند و برای یکدیگر سازش می‌کنند. این در مورد خوشحال کردن یکدیگر و احترام به نیازهای آنها است. تنها زمانی موفقیت آمیز است که این سازش بار سنگینی به نظر نرسد.

7. به یکدیگر احترام می گذارند.
برای یک ازدواج موفق، احترام یک امر ضروری است. همسرانی که به عقاید و تصمیمات یکدیگر احترام می‌گذارند، بیشتر در زندگی زناشویی خوشحال هستند. برابری یکی از کلیدهای احترام به همسرتان است. وقتی با همسرتان به طور مساوی رفتار می‌کنید و او را در تصمیمات خود به عنوان بخشی مساوی قرار می‌دهید، هر دو به یکدیگر احترام بیشتری می‌گذارید. احترام گذاشتن به همسر یکی از ویژگی‌های ضروری یک زوج خوشبخت است.

8. یکدیگر را می‌بخشند.
همسران ممکن است در زندگی اشتباه کنند. برخی از اشتباهات می‌توانند کوچک باشند مانند عدم صرف وقت کافی، اولویت دادن به کار و غیره در حالی که برخی از اشتباهات می‌توانند بزرگ باشند مانند خیانت به همسر. ما به عنوان یک انسان ناگزیر به اشتباه هستیم. گاهی اوقات، یکی از همسران مرتکب اشتباه بزرگی می‌شود و این بر عهده دیگری است که در مورد آن چه کاری انجام دهد. در آن زمان آنها یک انتخاب دارند، ببخشند یا به ازدواج پایان دهند. زوج‌هایی که شریک زندگی خود را بخشیده‌اند و به آنها فرصت دیگری داده‌اند، در ازدواج شادتر هستند.

9. آنها همیشه هیجان را حفظ می کنند.
زمانی که آنها در دهه 30 تا 60 سالگی خود بودند، هنوز هم هیجان آنها در جریان است. چنین زوج‌هایی همیشه می‌دانند که چگونه رابطه خود را نشاط بخشند و هیجان را حفظ کنند. برای زوج‌ها، مهم‌ترین عناصر یک ازدواج موفق، عناصری هستند که ازدواج را ادامه می‌دهند، یکی از آنها عشق است. زوج‌هایی که در یک ازدواج موفق هستند هرگز از عشق دور نمی‌شوند. اگر این کار را انجام دهند، همیشه راهی برای بازگشت به یکدیگر پیدا می‌کنند.

10. آنها با هم رشد می‌کنند.
هیچ رابطه یا ازدواجی کامل نیست. هر چه بیشتر روی ازدواج سرمایه گذاری کنید، بیشتر با هم رشد می‌کنید. روابط طول می‌کشد تا تکامل پیدا کنند و در طول زمان قوی‌تر شوند. نگه داشتن کینه های گذشته فقط ازدواج شما را متوقف می‌کند و آن را بیشتر مسموم می‌کند. تنها زمانی که هر دو همسر تمایل داشته باشند از اشتباهات خود درس بگیرند و با هم در زندگی مشترک رشد کنند، می‌توانند از آن عبور کرده و روی ساختن آینده ای مشترک تمرکز کنند.

11. پشتکار و تعهد.
در ازدواج، مشکلات زیادی وجود دارد که ادامه خواهد داشت. گاهی اوقات احساس می‌کنید که می‌خواهید ازدواج را کنار بگذارید و ایمان خود را به یکدیگر از دست بدهید. در آن زمان، آن دسته از زوج‌هایی که پیگیر هستند و برای حفظ ازدواج خود سخت تلاش می‌کنند، کسانی هستند که می‌توانند بر موانع ازدواج فائق آیند. تسلیم شدن در ازدواج راه آسانی است. اگر واقعاً می‌خواهید یک ازدواج طولانی و موفق داشته باشید، تعهد از ویژگی‌های ازدواج است که هر دو همسر باید داشته باشند. هر دو زوج باید متعهد به ازدواج باشند.

12. قدر یکدیگر را می‌دانند.
همسران در یک ازدواج موفق همیشه تلاش‌های یکدیگر را تصدیق می‌کنند. آنها از یکدیگر قدردانی می‌کنند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا مسئولیت‌ها را به اشتراک بگذارند و به عنوان یک تیم با هم کار کنند. قدردانی از یکدیگر به تقویت روحیه یکدیگر کمک می‌کند و همسران از اینکه تلاش‌های آنها توسط شما تایید می‌شود احساس دوست داشتن و خوشحالی می‌کنند.

اگر قصد ازدواج با یکی از اقوام دور یا نزدیکتان را دارید، حتما مقاله ی معایب ازدواج فامیلی از روژمان را بخوانید.

۱۳‌‌. با یک دیگر صادق هستند و به هم اعتماد دارند.
شاید از نظر شما ملاک های دیگری هم باشند که مهم هستند، اما اکثریت افراد صداقت و اعتماد را شرط اصلی و مهم می دانند. به چه دلیل؟ به این دلیل که شریک عاطفی شما می‌ خواهد سالیان سال با شما زندگی کند پس باید اعتماد شما را جلب کند و بدون شک و تردید به هم دیگر وابسته خواهید شد.

تقریبا اکثر افراد دروغ های کوچکی در زندگی خود گفته و می گویند. اما مهم است که رفتارتان  با شخص مقابل طوری باشد که نتواند دروغ بگوید. همین که از بازگو کردن هر مطلبی به شما احساس رضایت کند، اعتمادش به شما بیشتر خواهد شد و هم چنین بالعکس.

رابطه زوج های موفق چگونه است؟

رابطه زوج های موفق چگونه است؟

برای تصور یک رابطه درست، سعی کنید ابتدا یه نمونه از گفتار مناسب را در نظر بگیرید. اگر گفتار شما و همستران طوری باشد که از حرف زدن در مقابل یک دیگر احساس اعتماد به نفس و خوشنودی می کنید، پس از گفتگوی مناسبی بهره مند هستید. یک زوج موفق سعی می کنند تا اکثر اوقات در حال تغییر کردن رو به مسیر رشدی، جذابیت و حتی غافل گیری باشند. حتی در آن گفتگو هم احترام شخص مقابل نگه داشته می شود. رابطه زوج های موفق هم همین است. ممکن است در بعضی موارد اختلاف نظر داشته باشند، اما باز هم به عقاید یک دیگر احترام می گذارند و نظر هم دیگر را محترم می دانند.

هر مکالمه خوبی یک پایان خوب هم دارد. پس سعی کنید در رابطه با همسرتان، همیشه پایان خوشی را در آخر شب تصور کنید و برای آن در طول روز تلاش کنید. بهتر است به شریک زندگی خود توجه نشان دهید و به او نشان دهید که برای یک رابطه موفق تلاش خود را می کنید. فکر نکنید که ازدواج کردن و به یک خانه مشترک رفتن دیگر پایان کار است. در واقعیت، ازدواج کردن یک فرآیند بسیار مهمی است که تازه یادگیری آغاز می شود.

ارتباط شما با همسرتان صادقانه تر، دلسوزانه تر و محترمانه و عاشقانه خواهد بود. اگر به زندگی و شخص مقابلتان که حالا همسرتان شده علاقه مند هستید، برای داشتن یک رابطه زیبا یا تبدیل شدن به زوجی موفق، مسیر طولانی خواهید داشت.

اما به یاد داشته باشید که برای تبدیل شدن به دو زوجی که موفق هستند، نیاز است حتما دو نفری برای آن تلاش کنید، نه تنها یک نفر. شما می توانید به راحتی این موارد را با همسرتان در میان بگذارید و هدف خود را برای یک زندگی عالی مشخص کنید. همین کار فرصتی عالی برای یک گفتگوی مناسب است تا قدم به قدم به هدف‌ های خود دست پیدا کنید.

فراموش نکنید که داشتن یک رابطه سالم با خویشتن، می تواند سبب بهبود روابط شما با همسرتان و یا دیگران شود. وقتی با خود یک رابطه صمیمی و دوستانه دارید، می توانید نقاط قوت و ضعف خودتان را هم تشخیص بدهید‌. با همین روند می توانید سلامت روانی، جسمی و حتی اجتماعی خود را نیز تقویت کنید و از آن مراقبت نمایید.

مطالب مرتبط:

مشاوره پیش از ازدواج چگونه انجام می شود؟

ازدواج های ممنوع کدامند؟

ترس از ازدواج (گاموفوبیا) چیست و چطور درمان می شود؟

سخن آخر

اگر ویژگی های بالا در یک ازدواج موفق باعث شد که با فکر کردن به ازدواج خود لبخند بزنید، نشان می‌دهد که تا به حال ازدواج بسیار موفقی داشته‌اید. مهم است که ثابت، متعهد باشید و جریان ارتباطی باز بین خود و همسرتان را حفظ کنید. به جای کینه توزی، راه حلی برای مشکل پیدا کنید و اوضاع را مرتب کنید. چیزی نیست که نتوان آن را اصلاح کرد. همیشه به یاد داشته باشید که شما هر دو انسان هستید و ممکن است اشتباه کنید. اینکه چگونه با آن کنار بیایید و برای موفقیت ازدواج خود تلاش کنید، مهم است. برای اصلاح روابط بین خود و همسرتان و مشاوره ‌های فردی می‌توانید از مشاوران و متخصصان باتجربه کلینیک روژمان در این زمینه کمک بگیرید. مشاوران مجرب کلینیک روژمان با مهارت بالا تا انتهای مسیر همراه شما خواهند بود. جهت تعیین وقت قبلی از طریق نوبت گیری آنلاین و یا تماس با کلینیک اقدام نمایید.

میتوانید سوالات و تجربیات خود را در زمینه ی ازدواج در قسمت دیدگاه های همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

 

منابع:

• ویژگی زوج‌های موفق و سالم

medium

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *