بهترین مرکز مشاوره کجاست؟

مسائل مربوط به سلامت روان، به خصوص اگر به صورت مزمن باشند (مزمن یعنی مداوم یا اغلب تکرار شونده)، می توانند شما را ناتوان کنند. هم چنین بدن شما می‌ تواند به استرس یا اضطراب و یا افسردگی از نظر فیزیکی مانند بیماری‌ های جسمی واکنش نشان دهد. بعضی اوقات، در واقع مشکلات روانی ممکن است ناشی از یک وضعیت فیزیکی باشد. بنابراین اولین کسی که می تواند تشخیص دهد آیا فکر می کنید مشکل روانی دارید یا خیر، متخصصان سلامت روان در مراکز مشاوره هستند.

هم چنین در بهترین مرکز مشاوره معتبر و جامع، پزشک در مورد علائم شما، مدت زمانی که آن علائم را داشته اید و این که آیا آن ها ثابت هستند یا می آیند و می روند، می پرسد. پزشک شما مشکلات جسمی را که می‌ تواند باعث ایجاد علائم شما شود بررسی می‌ کند و به شما کمک می‌ کند تا تصمیم بگیرید که چه نوع متخصص سلامت روان و چه نوع درمانی ممکن است برای شما بهترین روش درمانی باشد. مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی روژمان می تواند شما را در انتخاب متخصص درست راهنمایی کند و همراه شما در تمام مسیرهای زندگیتان باشد. با کلینیک روانشناسی روژمان بیشتر آشنا شوید.

انواع متخصصان بهداشت روان در بهترین مرکز مشاوره

مرکز مشاوره معتبر شامل پزشک و انواع مختلفی از روانشناسان و سایر متخصصان بهداشت روان است که به شرح زیر است:

1. روانپزشک

روانپزشک یک پزشک متخصص (M.D. یا D.O.) است که در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های روانی تخصص دارد. دوره آموزشی روانپزشک با چهار سال تحصیل در دانشکده پزشکی شروع می شود و پس از یک سال کارآموزی و حداقل سه سال آموزش تخصصی به عنوان رزیدنت روانپزشکی ادامه می یابد. روانپزشک آموزش دیده است تا مشکلات سلامت روان را از سایر بیماری های زمینه ای که ممکن است با علائم روانپزشکی تظاهر کنند متمایز کند. آن ها هم چنین اثرات بیماری های روانی را بر سایر شرایط فیزیکی (مانند مشکلات قلبی یا فشار خون بالا) و اثرات داروها بر بدن (مانند وزن، قند خون، فشار خون، خواب و کلیه‌ ها یا کبد) کنترل می‌ کنند. در بهترین مرکز مشاوره روژمان مراجعین می توانند با روانپزشک مجموعه جلسات مشاوره داشته باشند و مطابق با نیازشان دارو دریافت نمایند.

به عنوان یک پزشک، یک روانپزشک مجوز نوشتن نسخه را دارد. بسیاری از اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب، ADHD ، اختلال دوقطبی می توانند به طور موثر با داروهای خاصی درمان شوند. اگر تحت درمان زیر نظر روانپزشک هستید، بسیاری از درمان ها ممکن است روی دارودرمانی متمرکز شوند. گاهی اوقات دارو به تنهایی برای درمان بیماری روانی کافی است. گاهی اوقات ترکیبی از دارو و روان درمانی یا مشاوره لازم است. اگر چنین باشد، روانپزشک ممکن است روان‌ درمانی را ارائه دهد، یا روانپزشک ممکن است شما را به یک مشاور یا سایر متخصصان سلامت روان ارجاع دهد.

2. روانشناس

یک روانشناس دارای مدرک دکترا (PhD، PsyD یا EdD) در روانشناسی است که کار او مطالعه ذهن و رفتار است. پس از اتمام دوره تحصیلات تکمیلی، یک روانشناس بالینی یک دوره کارآموزی را که دو تا سه سال طول می کشد به پایان می رساند و آموزش های بیشتری را در زمینه روش های درمانی، نظریه روانشناختی و رفتاردرمانی ارائه می دهد.

روانشناسان دارای مجوز برای انجام مشاوره و روان درمانی، انجام تست های روانشناختی و ارائه درمان برای اختلالات روانی واجد شرایط هستند. با این حال، آن ها پزشک نیستند. روانشناس روان درمانی را ارائه می دهد.

مشاور بهداشت روان دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی و یا مشاوره است که در رشته تحصیلی مختص خود تحصیلات خود را گذرانده است. برای دریافت مجوز تحصیلی معتبر، مشاور حرفه ای و یا روانشناسان هم چنین به دو سال سابقه کاری با یک متخصص سلامت بهداشت روان واجد شرایط پس از گذراندن تحصیلات تکمیلی نیاز دارد. یک مشاور سلامت روان واجد شرایط ارزیابی و درمان مشکلات روانی با ارائه مشاوره یا روان درمانی است. در بهترین مرکز مشاوره روژمان روانشناسان با مراجعین در جلسه ی اول دیدار خواهند کرد و سپس تعداد جلسات مورد نیاز را مشخص می کنند و مراجعین متناسب با نیازشان طبق نوبت تعیین شده در مرکز مشاوره حضور خواهند داشت تا بتوانند درمان خود را دریافت کنند.

3. مددکار اجتماعی

حداقل مددکار اجتماعی دارای یک مدرک کارشناسی ارشد در رشته مددکاری اجتماعی است تا بتواند بیماری های روانی را درمان و ارزشیابی کند. روان درمانی کردن مربوط به متخصصان روانشناس است اما مددکاران اجتماعی می توانند مدیریت پرونده و برنامه ریزی ترخیص از بیمارستان و هم چنین به عنوان وکیل برای بیماران و خانواده آن ها کار کنند.

فرق بین روان درمانی و مشاوره در بهترین مرکز مشاوره چیست؟

اگر چه واژه‌ های مشاوره و درمان اغلب به جای یک دیگر استفاده می‌ شوند، اما بین روان‌ درمانی و مشاوره روانشناختی تفاوت وجود دارد. مشاوره کردن بر روی مسائل و مشکلات خاص تمرکز می کند و برای کمک کردن به فرد برای رسیدگی به آن مشکل خاص مانند مدیریت استرس یا اعتیاد طراحی شده است. تمرکز ممکن است بر حل مسئله یا یادگیری تکنیک های خاص برای مقابله یا اجتناب از مناطق مشکل باشد. مشاوره نیز معمولا کوتاه مدت تر از درمان است.

طول دوره روان درمانی طولانی تر از طول دوره مشاوره است و بر طیف وسیع تری از مسائل و مشکلات تمرکز دارد. اصل اساسی این است که الگوهای تفکر و رفتار یک فرد بر نحوه تعامل آن شخص با جهان تأثیر می گذارد. بسته به نوع خاصی از روان درمانی که مورد استفاده قرار می گیرد، هدف از روش درمان روان درمانی کمک به افراد برای مدیریت استرس، درک الگوهای رفتاری که ممکن است در رسیدن به اهداف شخصی تداخل داشته باشد، داشتن روابط رضایت بخش تر و تنظیم بهتر تفکر و عاطفه خود احساس آمادگی بیشتری کنند.

پاسخ به موقعیت های استرس زا اگر فردی به نوعی بیماری روانی مانند افسردگی، اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی یا اختلالات اضطرابی مبتلا باشد، روان درمانی هم چنین به روش‌ هایی می‌ پردازد که این بیماری‌ ها بر زندگی روزمره او تأثیر می‌ گذارند و بر چگونگی درک بهتر بیماری و مدیریت علائم آن و پیروی از روانپزشکی تمرکز می‌ کند.

سخن آخر در رابطه با بهترین مرکز مشاوره

همانطور که از مطالب بالا نتیجه گیری می شود مرکز مشاوره یک مرکزی جامع و معتبر است که چندین متخصص در آن مشغول کار هستند تا نیازهای مراجعین را پاسخگو باشند. روانپزشک، مددکار اجتماعی و انواع مختلفی از روانشناس در مرکز مشاوره هستند تا با همراهی و مشورت هم دیگر شما را به آینده ای بهتر سوق دهند. متخصصان کلینیک روژمان که هر کدام در زمینه خاصی مهارت و تجربه بالایی دارند به شما در ناهمواری های زندگی کمک می کنند تا طعم جدیدی از زندگی دلخواه را بچشید و آینده بهتری برای خود رقم بزنید.

منابع:

سلامت روان آمریکا: “انواع متخصصان سلامت روان”.
اتحاد ملی در مورد بیماری روانی: “متخصصان سلامت روان: چه کسانی هستند و چگونه می توان یکی را پیدا کرد.”

AllPsychologySchools.com

“روانشناسی در مقابل روانپزشکی — آیا تفاوت را می دانید؟”
دایره المعارف اختلالات روانی: «روانپزشک».
موسسه ملی سلامت روان: “روان درمانی”.
انجمن روانشناسی آمریکا: “رویکردهای مختلف روان درمانی”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *