روش های طلایی بیان خواسته های جنسی در رابطه

بیان خواسته های جنسی در رابطه می تواند برای برخی افراد دشوار باشد و ایده های مختلف در مورد صحبت کردن با شریک زندگی خود راجع به رابطه جنسی ممکن است باعث ایجاد احساس ناخوشایندی در شما شود. وقتی در مورد نیازهای جنسی خود صحبت می کنید، ممکن است برایتان دشوار به نظر برسد، به خصوص اگر احساس کنید که نیازتان برآورده نمی شود.

با این حال، راحت بودن در مورد نیازهای جنسی خود با شریک زندگی نشانه یک رابطه سالم است و رابطه جنسی بخشی از یک رابطه است. همچنین در هر رابطه ای طبیعی است که متوجه شوید نیاز به گفتگو دارید. مشکلات جنسی و صمیمیت احتمالاً بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید. برای حل کردن مشکلات زناشویی و بالا بردن اعتماد به نفس در رابطه جنسی با شریک زندگی خود می‌ توانید از مشاوران و متخصصان برتر کلینیک روژمان مشاوره دریافت نمایید و بهترین راهکار را برای بهبود روابط خود انتخاب نمایید.

نحوه ی بیان خواسته های جنسی در رابطه

نحوه ی بیان خواسته های جنسی در رابطه

اگر می‌ خواهید این گفتگو را انجام دهید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا هم شما و هم شریکتان راحت در مورد این موضوع صحبت کنید.

1. انتخاب زمان مناسب

اگر چه ممکن است بخواهید این مکالمه را در اسرع وقت انجام دهید، اما بهتر است به این فکر کنید که زمان مناسب چه زمانی است و مکان مناسب برای صحبت در این مورد کجاست.
سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که می دانید حواس پرتی کمی وجود دارد و از صحبت کردن در مورد آن درست قبل از خواب اجتناب کنید. این ایده خوبی نیست که در مورد این مشکلات قبل از شروع رابطه جنسی یا بعد از رابطه جنسی صحبت کنید.

2. انتخاب محل گفتگو

بهتر است مکالمات مربوط به رابطه جنسی را خارج از اتاق خواب یا هر مکان دیگری که معمولاً با شریک زندگی خود صمیمی هستید، انجام دهید. سعی کنید محلی آرام انتخاب کنید که بتوانید در این مورد صحبت کنید.
در نظر بگیرید که به جایی آرام بروید که بتوانید خصوصی با همسرتان صحبت کنید یا در اتاقی غیر از اتاق خواب بنشینید. سعی کنید مطمئن شوید که افراد دیگری در اطراف وجود ندارند به خصوص فرزندانتان، زیرا اگر شخص دیگری برای شنیدن صحبت های شما حضور داشته باشد می تواند گفتگو را متوقف کند.

چگونه مکالمه خود را شروع کنیم

چگونه مکالمه خود را شروع کنیم

هنگامی که تصمیم گرفتید در مورد این موضوع با شریک زندگی خود صحبت کنید، ایده خوبی است که در مورد نحوه برخورد با این موضوع فکر کنید.

ایجاد یک طرح

سعی کنید موضوع مکالمه را به طور مستقیم و ناگهانی متوجه شریک زندگی خود نکنید، زیرا اگر او انتظارش را نداشته باشد، ممکن است موضوع را کنار بگذارد. درعوض، می‌ توانید به او بگویید که می‌ خواهید در مورد صمیمیت جنسی خود و راه‌ هایی برای بهتر کردن آن برای هر دویتان صحبت کنید و زمانی مانند فردا بعد از کار را پیشنهاد کنید. به این ترتیب آن‌ ها می‌ دانند باید انتظار چه چیزی را داشته باشند و آماده صحبت در مورد آن خواهند بود. این ممکن است همسرتان را عصبی کند، بنابراین به او اطمینان دهید که چیز بدی نیست، شما فقط به راه هایی برای بهتر کردن اوضاع فکر کرده اید.

با نکات مثبت شروع کنید

به جای این که مستقیما راجع به روابط جنسی خود با همسرتان دعوا راه بیاندازید سعی کنید به او بگویید که در مورد رابطه جنسی خود چه چیزی را دوست دارید و بپرسید که در مورد رابطه جنسی چه چیزی را دوست دارند. به عنوان مثال، می توانید به او بگویید که دوست دارید زمانی که با هم تنها هستید رابطه ی جنسی داشته باشید.

از سرزنش کردن همسرتان بپرهیزید

اگر بخواهید طرف مقابل را به خاطر این مشکلات سرزنش کنید، احتمالاً گفتگو به جای خوبی نمی رسد. به همسرتان اطمینان دهید که هر دوی شما در کنار هم هستید و می توانید با هم راه حلی بیابید.
در هر مکالمه دشواری، استفاده از کلماتی مانند «من» به جای کلمات «تو» می‌ تواند مفید باشد تا از ایجاد احساس سرزنش در طرف مقابل جلوگیری کند. به عنوان مثال، به جای گفتن «به نظر می‌ رسد هیچ‌ وقت به کاری که من می‌ خواهم انجام دهم اهمیت نمی‌ دهی»، می‌ توانید بگویید «دوست دارم اگر بتوانیم برخی از کارهایی را که در هنگام رابطه جنسی امکان دارد با هم انجام دهیم».

به حرف های همسرتان گوش کنید

سعی کنید وقتی همسرتان به حرف های شما پاسخ می دهد، واقعاً به حرف های همسرتان گوش دهید. به راحتی می توانید در ذهن خود پاسخ سوالات همسرتان را بدهید ارزیابی کنید و سپس به زبان بیاورید. دقت داشته باشید که شما این موضوع را مطرح می کنید تا بتوانید مشکلات را حل کنید نه که با یکدیگر بحث و جدل کنید. این یک گفتگوی دو طرفه است و همسرتان ممکن است حرف هایی داشته باشد که بخواهد با شما در میان بگذارد، بنابراین مهم است که به او توجه کنید.

سلامت و محافظت جنسی

گفتگو در مورد سلامت جنسی با شریک زندگی خود بسیار مهم است. سلامت جنسی یعنی داشتن نگرش مثبت و محترمانه نسبت به رابطه جنسی و احساس این که می توانید تجربه ای لذت بخش و ایمن با شریک زندگی خود داشته باشید. همچنین در مورد رضایت کامل هر دو طرف برای هرگونه فعالیت جنسی است.
واقعاً مهم است که هر دو طرف در هر کاری که انجام می دهند احساس راحتی کنند. این شامل نوعی محافظتی است که شخص می خواهد هنگام رابطه جنسی استفاده کند.

کاندوم می‌ تواند به جلوگیری از گسترش بیماری‌ های مقاربتی در طول رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی کمک کند. وسایل حفاظتی می‌توانند در برابر بیماری‌های مقاربتی در طول رابطه جنسی دهانی از شما محافظت کنند. انجام معاینات منظم STI می تواند مهم باشد و این کاری است که هم شما و هم همسرتان می توانید با هم انجام دهید.

سخن آخر 

روابط جنسی بین زوج‌ ها گاهی با مشکل مواجه می شود. شاید سخت باشد که بخواهید درباره ی نحوه بیان خواسته های جنسی در رابطه با همسرتان صحبت کنید. بهترین راه حل این است که اول از همه زمان و مکان مناسبی برای گفتگو انتخاب کنید و فی البداهه سر موضوع نروید از قبل یک پیش زمینه ی گفتگو داشته باشید. دقت داشته باشید که از سرزنش کردن و نادیده گرفتن حرف های همسرتان اجنتاب کنید و گفتگو را به آرامی و بدون جنگ و جدل پیش ببرید. کلینیک روژمان با گردآوری متخصصان و مشاوران حرفه ای در زمینه مشاوره مسائل زناشویی می تواند به شما عزیزان در این زمینه مشاوره و راهنمایی دهد همچنین تا انتهای مسیر همراه و یاور شما خواهد بود. برای تعیین وقت مشاوره می توانید از طریق تماس با کلینیک و یا نوبت گیری آنلاین اقدام نمایید.

به صفحه ی روژمان در اینستاگرام سر بزنید.

منابع:
• نحوه بیان خواسته های جنسی

spunout

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *