خیال پردازی های جنسی و هرآنچه باید بدانید

برخی از رایج ترین فانتزی های جنسی یا خیال پردازی های جنسی شامل رابطه جنسی خشن و رابطه جنسی چند شریکی هستند. که برخی از آنها جزء انحرافات جنسی نیز به حساب می آیند. دیگر تخیلات جنسی شامل رابطه جنسی عمومی، نقش آفرینی و نمایشی است. دقت داشته باشید شریکی که برای زندگی خود انتخاب می کنید چه خیال پردازی های جنسی دارد و حتما طرف مقابل را از فانتزی های جنسی خود مطلع کنید. به یاد داشته باشید که رابطه ی جنسی یکی از ارکان اصلی در هر رابطه زناشویی محسوب می‌ شود. همچنین می توانید برای راهنمایی بیشتر در مورد نحوه ی برخورد مناسب با خیال پردازی های جنسی خود یا همسرتان با مشاوران برتر و حرفه ای کلینیک روژمان مشورت نمایید.

برای نزدیک شدن به شریک زندگی خود با خیال پردازی های جنسی چه باید کرد؟

برای نزدیک شدن به شریک زندگی خود با خیال پردازی های جنسی چه باید کرد؟

  1. ایجاد رضایت.مهم ترین چیزی که در رابطه جنسی با شریک زندگی باید ایجاد شود رضایت است. این نشان می دهد که به عنوان همسر، به او و بدنش احترام می گذارید و یک عمل جنسی بدون رضایت، به مانند تجاوز است.
  2. در مورد مرزها بحث کنید. برای داشتن امن ترین تجربه ی جنسی، باید درمورد آنچه می خواهید و نمی خواهید شفاف باشید. این شفافیت می تواند شامل موارد زیر باشد:توافقی تعیین شده برای نحوه ی انجام تماس جنسی تنظیم کنید، مواردی که ممنوع است را مشخص کنید.یک کلمه ی امن برای گفتن زمانی که شروع به احساس ناراحتی می کنید، بسازید تا شریک زندگی شما بداند چه زمانی باید متوقف شود.مهم است قبل از انجام هر کار جدیدی، یا حتی اگر کاری است که به طور منظم انجام می دهید، اجازه بگیرید.
  3. از محافظ مناسب استفاده کنید.برای جلوگیری از انتقال هر گونه بیماری مقاربتی، اطمینان حاصل کنید که رابطه جنسی ایمن را با کاندوم یا محافظ دیگری انجام دهید.
  4. با شریک زندگی خود با احترام رفتار کنید.رابطه جنسی، رابطه ای صمیمانه و نزدیک است و فقط باید در جایی و با کسی که با او احساس امنیت می کنید تجربه کنید.

انواع خیال پردازی جنسی

انواع خیال پردازی های جنسی

رابطه جنسی موضوعی است که می تواند احساسات پیچیده بسیاری را برانگیزد. حتی افراد دارای رابطه جنسی مثبت نیز ممکن است هنگام انعکاس تصاویر ذهنی هیجان‌ انگیز و وابسته به عشق شهوانی، که به‌ عنوان تخیلات جنسی شناخته می‌ شوند، احساس سردرگمی و نامطمئنی کنند که در ذهنشان مدام تداعی می‌ شود.

شاید به راحتی با خودتان فکر کنید که افکار درونی شما منحرف هستند. اما، به احتمال زیاد حتی تابوترین خیالات شما نیز طبیعی و سالم هستند. در واقع، شواهد نشان می‌ دهد کسانی که فانتزی‌ های جنسی دارند، اضطراب کمتری دارند و احساس عزت نفس بیشتری دارند. بنابراین شما باید خواسته های جنسی خود را با شریک زندگیتان درمیان بگذارید. خیال پردازی در مورد رابطه جنسی کاملاً طبیعی است و عمل کردن بر اساس یک خیال پردازی جنسی حتی ممکن است به تقویت رابطه کمک کند. فقط مطمئن شوید که رضایت و مرزهایی را با شریک زندگی خود تعیین کرده اید و از تمام قوانین در مورد رابطه جنسی پیروی می کنید. در زیر نمونه‌ هایی از متداول‌ ترین خیال پردازی هایی را که مردم تجربه می‌ کنند و نحوه عملکرد ایمن روی آن‌ ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

1. رابطه جنسی عاشقانه

رابطه جنسی رمانتیک با بسیاری از خیال پردازی های جنسی دیگر متفاوت است، زیرا تعریف مشخصی از آن وجود ندارد. آن چه برای یک فرد رمانتیک است ممکن است برای دیگری متفاوت باشد. در تئوری، هر نوع رابطه جنسی می تواند عاشقانه باشد. دبورا می‌ گوید رابطه جنسی عاشقانه رابطه جنسی است که در آن یک رابطه عاطفی و شهوانی وجود دارد.

2. رابطه جنسی چند شریکی

رابطه جنسی چند شریکی شامل رابطه جنسی با بیش از یک شریک از جنس مشابه یا متفاوت است. این خیال پردازی جنسی امکان وقوع ندارد و فقط در ذهن فرد می باشد. در قوانین دینی و پایبندی به اصول این موارد رد شده به حساب می آیند. گاها به آن جزء دسته ی انحرافات جنسی قرار می دهند.
مطالعه در سال 2017 منتشر شده در Archives of Sexual Behavior شامل 274 دانشجوی کارشناسی دانشگاه کانادا، نشان داد که 64 درصد از شرکت‌ کنندگان تا حدودی به رابطه جنسی چند شریکی علاقه داشتند.
مطالعه دیگری که در Personality and Individual Differences شامل 788 بزرگسال بریتانیایی منتشر شد، نشان داد که مردان نسبت به زنان به طور خاص ممکن است بیشتر در مورد رابطه جنسی چند شریکی فکر کنند. شرکت کنندگان مرد در این مطالعه بیشتر در مورد رابطه جنسی با افراد متعدد و با شرکای ناشناس خیال پردازی می کردند. در همین حال، خیال پردازی های جنسی زنان بیشتر شامل شرکای همجنس و افراد مشهور بود.

3. رابطه جنسی غالب یا خشن

رابطه جنسی خشن یک عمل جنسی پرخاشگرانه، حیوانی و شاید تا حدی خشن است. اغلب به عنوانی پرشورتر از انواع دیگر رابطه جنسی به تصویر کشیده می شود، اما همچنین می تواند با رابطه جنسی ناسالم و آزاردهنده همراه باشد. اگرچه، خشن ذاتاً خطرناک یا توهین آمیز نیست. BDSM، که بیشتر شامل رابطه جنسی خشن است، مخفف اسارت، انضباط، سلطه، تسلیم، سادیسم و مازوخیسم است. BDSM بسیاری از پیچیدگی‌ های مختلف را در بر می‌ گیرد که اغلب اعمال جنسی غیرمعمول در نظر گرفته می‌ شوند. رابطه جنسی غالب یا مطیع اغلب شامل پذیرش توافقی و واگذاری قدرت بین افراد درگیر است. این می تواند شامل گره زدن شریک زندگی شما، کتک زدن و طیف کاملی از رفتارها و درگیری های عاطفی باشد. برخی از افراد با محدودیت های سبک برانگیخته می شوند، برخی دیگر با درد شدید فیزیکی.

4. رابطه جنسی نمایشی

نمایشی برانگیختگی است که با تماشای یک فرد یا افرادی که درگیر یک عمل خصوصی یا جنسی خصوصی هستند، ایجاد می شود. یک مطالعه کوچک در سال 1991 نشان داد که 54٪ از مردان خیال پردازی های جنسی نمایشی دارند.
در همین حال، یک مطالعه Sewdish در سال 2006 نشان داد که از 2450 بزرگسالی که در سال 1996 مورد بررسی قرار گرفتند،7/7% گزارش کرده بودند که با تماشای رابطه جنسی افراد دیگر برانگیخته شده اند. احتمالاً نمی توانید بر اساس این فانتزی جنسی عمل کنید. در کشور ما و بسیاری از کشور های دیگر، تماشای یا ضبط نوار از هر کسی که بدون رضایت آن ها رابطه جنسی دارد، غیر قانونی است. در مبانی دینی نیز این عمل منع شده است.

5. رابطه جنسی در ملاء عام یا مکان غیر معمول

رابطه جنسی در ملاء عام یکی دیگر از خیال پردازی های رایج است که ممکن است تحت تأثیر نمایشی قرار گیرد. در همان نظرسنجی محققان دریافتند که 81٪ از مردان و 84٪ از زنان توسط یک فانتزی جنسی عمومی برانگیخته می شوند. توجه به این نکته مهم است که عمل به این فانتزی در کشور ما به دلیل قوانین دینی و حکومتی، غیر قانونی است. زوج ها فقط می توانند در منزل خود دور از چشم عوام رابطه جنسی داشته باشند.

6. رابطه جنسی نقش آفرینی یا بازی مشترک

نقش بازی فرض هویت دیگری است. در طول یک کنش جنسی، نقش آفرینی می تواند بخشی از بسیاری از پیچیدگی های فوق باشد. به عنوان مثال، می تواند به مردم کمک کند تا خیالات عدم تعادل قدرت یا غریبه بودن را به نمایش بگذارند. نقش آفرینی عمل لباس پوشیدن مانند شخصی یا چیز دیگری است که اغلب از یک کتاب، فیلم یا بازی ویدیویی برگرفته شده است. ذاتاً جنسی نیست، اما برخی افراد از جعل شخصیت در حین رابطه جنسی لذت می برند.

متأسفانه، تحقیقات زیادی در مورد موضوع نقش آفرینی جنسی یا بازی مشترک انجام نشده است. مجله بین‌المللی نقش‌آفرینی نشان می‌ دهد که این امر به این دلیل است که متخصصان جنسی آن را «عامل بی‌ اهمیت پیش‌ بازی» می‌ دانند و بنابراین، به صراحت در پرسش‌نامه‌ های تحقیق گنجانده نشده است.

 

سخن آخر

خیال پردازی های جنسی چیزی نیست که بخواهید از آن خجالت بکشید. میل یک بخش کلیدی از تمایلات جنسی است و داشتن خیالات و فانتزی های جنسی طبیعی، معمول و سالم است.

فقط به این دلیل که یک فانتزی دارید به این معنی نیست که می خواهید بر اساس آن عمل کنید. اما اگر چنین کردید، مهم است که رضایت شریک زندگی خود را ایجاد کنید، به مرزهای شریک زندگی خود احترام بگذارید، از محافظت مناسب استفاده کنید و مطمئن شوید که قوانین کشور را در مورد رابطه جنسی دنبال می کنید. برای دریافت مشاوره ی جنسی می توانید با مشاوران کلینیک روژمان به صورت حضوری و آنلاین در ارتباط باشید. جهت تعیین وقت مشاوره از طریق تماس با کلینیک و یا نوبت گیری آنلاین اقدام نمایید.

 

منابع:

• فانتزی ها و خیال پردازی های جنسی

insider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *