ضرورت مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج نوعی درمان است که به زوج ها ارائه می شود تا آن ها را برای ازدواج آماده کند. این مشاوره نقش حیاتی در این آمادگی دارد. این برنامه با هدف کمک به زوج ها برای داشتن روابط قوی و سالم ارائه می شود و از این طریق شانس بیشتری برای لذت بردن از یک ازدواج با ثبات و هم چنین رضایت بخش به آن ها می دهد. برای داشتن یک ازدواج موفق و شناخت نیازها و اخلاق خود و شریک عاطفیتان می توانید از مشاوران برتر کلینیک روژمان که در این زمینه ماهر و کارآمد هستند کمک گرفته و مشاوره دریافت نمایید.

چرا مشاوره پیش از ازدواج ارائه می شود

چرا مشاوره پیش از ازدواج ارائه می شود

مشاوره پیش از ازدواج به منظور کمک به زوجین برای تقویت روابط خود قبل از ازدواج ارائه می شود. از طریق این مشاوره، به زوج ها توصیه می شود در مورد موضوعات متعددی از جمله موارد زیر بحث کنند:

  • صمیمیت، محبت و رابطه جنسی
  • مهارت های ارتباطی
  • امور مالی و مدیریت پول
  • انتظارات، باورها و ارزش ها
  • کودکان و فرزندپروری
  • تصمیم گیری و حل تعارض
  • مقابله با خشم و احساسات
  • نقش ها در ازدواج

دریافت مشاوره قبل از ازدواج یک راه عالی برای شریک های عاطفی برای افزایش توانایی خود در برقراری ارتباط و ایجاد انتظارات واقع بینانه از یک دیگر است. هم چنین یک راه عالی برای توسعه مهارت های حل تعارض است.

مهم است که این واقعیت را فراموش نکنیم که وقتی هر فردی عقاید، ارزش‌ ها یا گذشته اش را وارد یک رابطه خاص می‌ کند، همیشه با شریک زندگی‌ اش مطابقت ندارد. اغلب اوقات، افراد با این باور ازدواج می‌ کنند که نیازهای عاطفی، مالی، اجتماعی و جنسی آن ها را برآورده می‌ کند و آن‌ طور که انتظار داشتند به نتیجه نمی‌ رسد.

هنگامی که تفاوت ها و انتظارات قبل از ازدواج مورد بحث قرار می گیرد، زوج ها می توانند پس از ازدواج راه هایی برای درک و حمایت از یک دیگر ایجاد کنند. مداخله زودهنگام بسیار مهم است زیرا خطر طلاق معمولاً در اوایل ازدواج در بالاترین حد است.

ضرورت مشاوره پیش از ازدواج

ضرورت مشاوره پیش از ازدواج

در این جا برخی از مزایای دریافت مشاوره پیش از ازدواج را باهم میخوانیم:

 بینش درستی به دست می آورید
بیایید با واقعیت ها روبرو شویم. وقتی دو نفر عاشق هستند، اغلب چیزهایی را نادیده می گیرند که در نهایت باید هنگام ازدواج با آن ها روبرو شوند. مشاوره قبل از ازدواج می تواند این مسائل را روشن کند و به زوج کمک کند تا قبل از غافلگیری آن ها را حل کنند.

 راهنمایی‌ های حرفه‌ ای از متخصصان دریافت می‌ کنید
از داشتن یک درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز از دیدگاه عاقلانه و آموزش دیده بهره می‌ برید که به شما دیدگاهی بی‌ طرفانه در مورد رابطه‌ تان و چگونگی دوام آن می‌ دهد.

 مهارت های ارتباطی را تقویت می کنید
ارتباط خوب بخش اساسی یک رابطه سالم است. بدون ارتباط، هیچ چیزی برای حفظ رابطه و کمک به عملکرد روان وجود ندارد. مشاوره یک راه عالی برای کمک به زوج ها برای تقویت مهارت های ارتباطی است.

 انتظارات واقع بینانه خواهید داشت
انتظارات در ازدواج می تواند در حوزه های مختلفی از صمیمیت جنسی تا کارهای خانه قرار گیرد. بحث در مورد انتظارات با درک و احترام و در عین حال انعطاف پذیر، نگرشی است که منجر به کار تیمی و تصمیم گیری می شود. رنجش و صدمه را از بین می برد و محیط خانه را آرام می سازد.

 نکاتی درباره برنامه‌ ریزی مالی دریافت می‌ کنید
یکی از اصلی‌ ترین دلایلی که باعث می‌ شود ازدواج‌ ها تلخ شود، مسائل مالی و پولی است. بسیاری از زوج‌ های جوان نمی‌ دانند چه چیزی برای مدیریت امور مالی به عنوان یک زوج لازم است. مشاوره معنای پولی که هر یک از طرفین می داند را بررسی می کند و مهارت های مالی را به زوج ها می آموزد حتی قبل از این که با مسائل زندگی واقعی روبرو شوند.

 محرک‌ های اصلی یک دیگر را می‌ شناسید 
شناسایی محرک های اصلی که شما و شریکتان روی آن‌ ها حساس‌ تر هستید، گام مهمی در جهت اجتناب و غلبه بر محرک‌ های شخصی است. از طریق مشاوره قبل از ازدواج، زوج‌ ها می‌ توانند عوامل استرس‌ زای اصلی یک دیگر را شناسایی کنند و یاد بگیرند که چگونه از یک دیگر حمایت کنند.

 تضادهای بالقوه را شناسایی می کنید 
هیچ دو نفری در مورد زندگی به طور کلی ایده های کاملاً مشابهی ندارند. مهم است که هرگونه تعارض احتمالی را قبل از وقوع شناسایی کنید. این را می توان از طریق مشاوره برای اطمینان از روابط پایدار انجام داد.

 تکنیک‌ های تنش‌ زدایی را یاد می‌ گیرید
موقعیت‌ های تنش زا یکی از سخت‌ ترین چیز هایی هستند که در زندگی زناشویی‌ تان با آن‌ ها روبرو خواهید شد. با توجه به ماهیت مخربی که تشدید در روابط بازی می کند، به کارگیری استراتژی هایی برای محدود کردن و معکوس کردن این روند بسیار مهم است. به همین دلیل است که وقتی یک موقعیت بالقوه انفجاری رخ می دهد و احساسات منفی تقویت می شود، تنش زدایی لازم است.

یک چشم انداز مشترک ایجاد می کنید 
برای داشتن یک ازدواج موفق، باید دیدگاه و نظرات مشترکی داشته باشید. چشم انداز یک راه آگاهانه و درست برای ایجاد رابطه شما با یک دیگر به سمت مقصد است. هم چنین به زوج ها نوعی نقشه راه می دهد تا به آن ها کمک کند ارزیابی کنند که آیا در مسیر درست رابطه خود هستند یا خیر، تا بتوانند اصلاحات لازم را انجام دهند.

فواید مشاوره پیش از ازدواج

فواید مشاوره پیش از ازدواج

یکی از مزایای مشاوره پیش از ازدواج که زوج‌ ها اغلب نادیده می‌ گیرند این است که نه تنها توانایی آن‌ ها را در برقراری ارتباط بهبود می‌ بخشد و تعارض را کاهش می‌ دهد، بلکه به ایجاد زمینه برای هر دو نفر کمک می‌ کند تا بعدا در صورت مواجهه با آن‌ ها به دنبال کمک حرفه‌ای باشند.

  1. برای ازدواج خود اهداف و راه حل های متقابل ایجاد کنید.با بحث از قبل درباره آن چه که هر دوی شما امیدوارید از ازدواج خود به دست آورید، می توانید چند راه حل را تعیین کنید که ترکیبی از خواسته های شما باشد. این به شما اهداف مشترکی می دهد تا در جهت رسیدن به اهدافی که هر دوی شما به آن اعتقاد دارید کار کنید.
  2. سبک های ارتباطی را درک کنید، با آن ها سازگار شوید و آن ها را بهبود بخشید.این به شما کمک می‌ کند تا بدانید چگونه با سبک‌ های ارتباطی یک دیگر سازگار شوید تا مطمئن شوید که می‌ توانید به‌ جای نادیده گرفتن آن ها یا بحث درباره آن ها، با موفقیت در مورد مشکلات احتمالی صحبت کنید.
  3. از تعارضات احتمالی قبل از تبدیل شدن به یک مشکل دوری کنید.درمان پیش از ازدواج به شما کمک می‌ کند هم اکنون این مشکلات را حل کنید و بفهمید که تفاوت‌ های شما نیازی به مشکلات بزرگ‌ تر ندارد.
  4. اضطراب ازدواج را کنار بگذارید.در طول جلساتتان، می‌ توانید با دلایل احتمالی اضطراب مقابله کنید و از طریق آن ها کار کنید. روبرو شدن با مشکلات به شما و شریک زندگیتان کمک می کند تا مطمئن شوید که ازدواج قدم مثبت بعدی برای رابطه شماست.

راهکارهای موفقیت آمیز در ازدواج چگونه است

اگر شما و همسرتان به این نتیجه رسیدید که کمک حرفه ای برای شما مناسب است، راه هایی وجود دارد که می توانید مطمئن شوید که از این تجربه بیشترین بهره را خواهید برد. این موارد شامل:

  1. درک کنید که ازدواج چالش برانگیز خواهد بود.
    این باعث می شود که نسبت به مسائلی که ترجیح می دهید به حال خود رها کنید، بحث کنید و با آن ها روبرو شوید. اما، این گونه است که شما و شریک زندگی تان در رابطه خود رشد خواهید کرد.
  2. سعی نکنید افکار و عقاید خود را کم اهمیت جلوه دهید.
    افکار خود را بی ارزش جلوه ندهید تا به نظر برسد که شما و طرف مقابلتان کاملا با هم سازگار هستید. نکته این است که با مسائل و مشکلات رو در رو مواجه شویم.
  3. ایده «برنده» و «بازنده» را کنار بگذارید.
    یاد بگیرید که این ایده را بپذیرید که هر دو در زمین های بازی برابر هستید. در این رابطه یا هر دو برد می کنید و یا هر دو می بازید.

مطمئناً می خواهید شادی ازدواج خود را با خانواده بزرگ خود و خانواده جدید شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید. سیستم خانواده برای سلامت ازدواج شما مهم است. با این حال، در صورت امکان، ایجاد یک رابطه سالم با هر دو طرف خانواده مهم است. مشارکت خانواده مهم است زیرا به وسیله آن ها شما پایه محکمی برای ازدواج خود ایجاد می کنید. در عین حال، ترسیم برخی از مرز های سالم در مورد میزان مشارکت آن ها بسیار مهم است. اگر شما و نامزدتان تصمیم گرفته‌ اید این سفر را آغاز کنید، راه های مختلفی برای کمک به پیدا کردن یک مشاور حرفه‌ای برای نیاز های روابط صمیمی‌تان وجود دارد.

مطالب مرتبط:

ازدواج های ممنوع کدامند؟

ازدواج فامیلی | مقایسه ی معایب و مزایا

سخن آخر

اغلب زوج‌ ها آن قدر درگیر برنامه‌ ریزی یک عروسی عالی می‌ شوند، که در رسیدگی به مسائلی که بعداً به عنوان پایه و اساس ازدواجشان عمل می‌ کند، شکست می‌ خورند. با این حال، برای بسیاری از زوج ها، مشاوره قبل از ازدواج یک تجربه مثبت، تایید کننده و پیوند دهنده است که تعهد آن ها را به ازدواج افزایش می دهد. به همین دلیل است که مشاوره قبل از ازدواج برای جوانان توصیه می شود تا زندگی بهتر و ایده آلی داشته باشند. کلینیک تخصصی روژمان با گردآوری بهترین درمانگران متخصص و مشاوران در حوزه ی ازدواج و زناشویی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. درمانگران و مشاوران باتجربه و دلسوز ما تا انتهای مسیر همراه شما بوده و شما را یاری خواهند رساند.

به منظور تعیین وقت مشاوره می توانید از طریق نوبت گیری آنلاین و یا تماس با کلینیک اقدام نمایید.

منابع:

• جیسون، اس. (2006، 22 ژوئن). بررسی نشان می دهد که آموزش پیش از ازدواج می تواند نرخ طلاق را کاهش دهد.

usatoday30

• نایلور، اس. (2014، 22 فوریه). هر آن چه باید در مورد مشاوره قبل از ازدواج بدانید.

huffingtonpost

• ضرورت مشاوره قبل از ازدواج (25 نوامبر 2014).

mayoclinic

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *